Košík

Masáže a uvolňující techniky

Masáže jsou jedním z nejstarších terapeutických přístupů. Už tisíce let součástí lidských kultur jako prostředek, který pomáhá při únavě organismu, stresu, bolestech pohybového aparátu, ale i psychických problémech. Jedná se v podstatě o dotekovou a tlakovou terapii, která může pozitivně působit při hojení zraněných tkání a uvolňování psychického napětí. Masážní techniky pomáhají, zlepšovat funkce krevního a mízního oběhu, podporují regeneraci tkání a návrat elasticity kůže, působí na kožní receptory, akupunkturní a spoušťové body těla. Přes 100 různých druhů masáží více či méně se prolínajících nabízí obrovské množství možností.

Indikace masáže

  • zklidňující a relaxační účinky
  • posílení imunity
  • odstranění únavy a povzbuzení celkového psychického stavu
  • regenerace a revitalizace pokožky, svalů a kloubů
  • zmírnění svalového napětí a bolestí

Kontraindikace masáže (celkové)

Tak jako každá terapeutická metoda, i masáže mají své kontraindikace – tj. okolnosti nebo stavy člověka vylučující masírování.

  • nadměrná fyzická námaha (masírovat lze nejdříve druhý den)
  • konzumace vydatného jídla (masírovat lze nejdříve hodinu po jídle)
  • akutní stavy, horečnatá a infekční onemocnění
  • onkologické onemocnění (v závislosti na typu, průběhu léčby a fázi onemocnění)
  • intoxikace omamnými a návykovými látkami
  • kardiovaskulární onemocnění a problémy s tlakem (vysoký, nízký či kolísavý)
  • epilepsie, diabetes
  • 1. trimestr těhotenství (pro pozdější fáze těhotenství jsou vhodné masáže přímo určené těhotným ženám)

Kontraindikace masáže (částečné)

Místa, která se nemasírují nikdy

  • masáž břicha při bolestivých či citlivých stavech (např. menstruace)
  • místa s kožními defekty (záněty, vřídky, plísně, porušení celistvosti kůže, pooperační rány, křečové žíly, znaménka a vystouplé bradavičnaté útvary)
  • místa, kde jsou pod kůží velké uzliny, nervové kmeny a velké cévy (podpažní, podloketní, podkolenní jamky a třísla)
  • místa, kde kůže kryje hrany nebo trny kostí (lopatky, přední strana bérce, páteřní obratle

nabídka masáží

Klasická relaxační masáž

Klasická relaxační masáž, neboli také švédská masáž, má cíl uvolnit unavené tělo, rozproudit krevní a mízní oběh, podpořit regeneraci tkání a ulevit napětí.

Indická masáž hlavy

Indická masáž hlavy je jedinečná relaxační metoda stará více než tisíc let, kterou prý v Indii umí každý kadeřník. Ulevuje od každodenního napětí a stresu, působí na bolesti ve svalech krku a ramen. V kombinaci s antistresovou masáží šíje a ramen je blahodárným životabudičem vhodným prakticky pro každého.

Baňkování a baňková masáž

Baňkování a baňková masáž jsou prastarou metodou, jejíž kořeny sahají až do starověku, je skvělým pomocníkem při bolestivých stavech a vnitřních problémech. V minulosti se pro tuto metodu používaly různé předměty, v současnosti mají terapeuti k dispozici baňky skleněné, silikonové či plastové.

Čínská energetická masáž

Čínská energetická masáž vychází z tuina masáží (jedna z disciplín tradiční čínské medicíny). Prostřednictvím této terapie dochází k navození tělesné harmonie, rozproudění energie a podpoře správné funkce těla a jeho orgánů.

kineziotejping a diagnostika

Kineziotejping vynalezl japonský lékař Kenzo Kase v druhé polovině minulého století a od té doby se tato metoda těší rostoucí popularitě. Pomocí elastických pásek protažitelných v podélném směru (tzv. tejpů) dochází k aktivaci neuromuskulárního a oběhového systému a využívá se autoreparačních procesů těla.

Jak často chodit na masáže a jak se po nich chovat?

Absolvováním masáže léčebný proces nekončí. Pro to, aby měl kýžený výsledek, je třeba ji opakovat ve vhodných intervalech závislých na aktuálním stavu člověka. Ideální je po první masáži absolvovat do 7 dní masáž druhou (nejlépe však do 3-4 dní), třetí masáž do 10 dní od druhé, čtvrtou masáž do 14 dní od třetí a pátou masáž do 20 dní od čtvrté. Pro prevenci opětovného vzniku problému je vhodné také upravit náležitě svůj životní styl, masáž dokáže pomoci napravit pouze následky, nikoli příčiny. Po skončení masáže je kritické, aby zůstal člověk v teple, doplňoval tekutiny a vyvaroval se po zbytek dne zvýšené námaze (fyzická práce či sport – pokud se nejedná o masáž sportovní)! Masáží dochází k zahřátí organismu, rozproudění tělních tekutin a i když se to nezdá, tělo během masáže pracuje – může tak po ní lehce dojít k prochladnutí či přepětí uvolněných svalů.

error: Content is protected !!